Hummus třikrát jinak

To máte tak, muž před vámi nadhodí, že někde slyšel o guacamole hummusu, a vám se začnou v hlavě rodit myšlenky na to, že to byste mohli zkusit. A když už to budete zkoušet, tak je samozřejmě třeba to dát na blog. Pak začnete přemýšlet, jak to jako budete fotit. No a vzpomenete si, že jste si koupili trojitou mističku k sushi – to by tedy chtělo tři druhy hummusu, jinak by to vypadalo divně. A tak trochu zapátráte internetem, inspirujete se, jde vám z toho hlava kolem, až vyberete tři favority, které se rozhodnete vyzkoušet. Já jsem se rozhodla, že tedy kromě mužova vysněného guacamole hummusu udělám jeden s olivami a jeden se sušenými rajčaty.
Tři varianty hummusu
Ohodnotit
Vytisknout
Suroviny
  1. 1 hrnek cizrny
  2. 2 vrchovaté lžíce tahini
  3. 10 lžic olivového oleje
  4. 1 a 1/4 hrnku vody
  5. 3 lžíce citronové šťávy
  6. 3 stroužky česneku
  7. 1 lžička soli
  8. pepř
  9. -----------------------------------
  10. 100g sušených rajčat
  11. 2 lžíce vody
  12. -----------------------------------
  13. 50g černých oliv
  14. 20g čerstvé bazalky
  15. 2 lžíce vody z oliv
  16. -----------------------------------
  17. 100g avokáda
  18. 100g čerstvých rajčátek
Postup
  1. Hrnek suché cizrny namočíme přes noc v hrnku vody (po namočení má cizrna přibližně 500g, pokud byste se rozhodli, že chcete použít cizrnu z konzervy, tak ať můžete poměřovat).
  2. Druhý den uvaříme cizrnu doměkka. Slijeme vodu a přidáme vodu (může být ta, ve které jsme cizrnu vařili, ale můžete použít i čerstvou), tahini, olivový olej, citronovou šťávu, sůl, česnek a pepř. Rozmixujeme tyčovým mixerem dohladka. Pokud chcete jen základní hummus, nechte si pár kuliček hummusu na dozdobení.
  3. Pak hummus rozdělíme na tři stejné části. K jedné přidáme vodu a sušená rajčata, k druhé olivy, vodu z oliv a bazalku a ke třetímu avokádo. Všechny pomazánky ještě jednou rozmixujeme mixerem. Navíc si nakrájíme rajčátka na drobné kousky a přidáme do pomazánky s avokádem.
  4. Podáváme s pita chlebem nebo čerstvou zeleninou.
Poznámka
  1. Hrnek suché cizrny namočíme přes noc v hrnku vody (po namočení má cizrna přibližně 500g, pokud byste se rozhodli, že chcete použít cizrnu z konzervy, tak ať můžete poměřovat).
  2. Druhý den uvaříme cizrnu doměkka. Slijeme vodu a přidáme vodu (může být ta, ve které jsme cizrnu vařili, ale můžete použít i čerstvou), tahini, olivový olej, citronovou šťávu, sůl, česnek a pepř. Rozmixujeme tyčovým mixerem dohladka. Pokud chcete jen základní hummus, nechte si pár kuliček hummusu na dozdobení.
  3. Pak hummus rozdělíme na tři stejné části. K jedné přidáme vodu a sušená rajčata, k druhé olivy, vodu z oliv a bazalku a ke třetímu avokádo. Všechny pomazánky ještě jednou rozmixujeme mixerem. Navíc si nakrájíme rajčátka na drobné kousky a přidáme do pomazánky s avokádem.
  4. Podáváme s pita chlebem nebo čerstvou zeleninou.
  5. A jak to dopadlo? Já i můj muž jsme se jednohlasně shodli, že nejlepší je hummus se sušenými rajčaty, to ale neznamená, že by ty zbylé dva nestály za vyzkoušení.
  6. Ještě bych ráda upozornila, že z tohohle množství budete mít vážně hodně pomazánek, takže pokud si je chcete udělat jen pro sebe, doporučuji množství přizpůsobit. Nebo pozvěte přátele a udělejte si hezký večer.
vegan food porn http://veganfoodporn.faitova.cz/
  1. Mňam rajčatový hummus miluju! A olivový už jsem taky zkoušela, i černý i zelený (tam jsem přidala ještě kapary a bylo to celkem dobre:) ) Avokádo si radši nechám na klasické guacamole teda 🙂

  2. No, nikdy mi nevydržel tak dlouho, abych mohla mít dost dobrý odhad, obvykle zmizel velmi rychle, ale myslím, že týden by to měl zvládnout a do týdne beztak zmizí 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *